torsdag 15. oktober 2009

Topp 5 norske forfattere.
Jeg er glad i norske forfattere jeg. Så jeg prøver å lese litt forskjellig norsk litteratur, ikke at det er så utrolig mange sjangre i denne lista, men uansett.
Har jo heller ikke lest bøker av alle norske forfattere, men her er de jeg har lest mange av, fordi jeg liker de så godt.
Under navn kommer tittelen på den boka jeg liker best, og en setning som begrunnelse

Jo Nesbø
Snømannen.
Det var så spennende at jeg holdt på å knekke hanken av kaffekoppen.


Erlend Loe
Kurt og fisken.
Språket er så herlig og karakterene så flotte at man må elske denne boken.

Knut Nærum
Madonna gåten.
Lo meg halvt i hjel, og enda litt.

Arne Svingen.
Pøbelkomiteen.
Rett og slett rått.

Lars Saabye Christensen.
Beatles.
Det er pinlig å sitte på en relativt full flyplass å le høyt av en bok, men verdt det.

1 kommentar:

  1. Snømannen: Et fantastisk litterært verk! Jo Nesbø er en fantastisk forteller! Dette er, etter min mening, hans beste bok!

    Kurt og fisken: Denne har jeg ikke lest, men den er sannsynligvis naiv og super!:p

    Madonna gåten: En parodi, eller en faktisk tolkning av samfunnet? Den MÅ uansett leses!

    Pøbelkomiteen: Jeg har aldri hørt om forfatteren..sorry! Jeg skal lese boken!:)

    Beatles: Ingen kommentar:)

    SvarSlett