søndag 15. november 2009

Jeg tenkte jeg skulle lese litt mens jeg spiste middag i dag. For å si det sånn ble både middagen og lesingen litt mislykket, men likevel grei.
Tomatsuppe med egg og makaroni stod i dag på menyen, det ble makaroni med tomatsuppe og egg. Jeg er så innmari dårlig til å ha i pasta og makaroni, det blir enten alt for mye eller alt for lite. I dag ble det alt for mye. Så altforaltforaltfor mye.

Som sagt leser jeg Populærmusikk fra Vittula. Det er et sted i den boken hvor hovedpersonen Matti har skaffet seg sommerjobb, nemlig å fange rotter for en tysker som bor i et småbruk i Pajala. Han finner effektive måter å fange disse. Han er veldig ivrig, fordi han sparer for å få råd til å kjøpe el-gitar, og han får 50 øre for hver rotte han dreper.  Under denne jobben blir han sjuk, og tyskeren er på en liten reise.
Da jeg satt å spiste middag i dag leste jeg om da han kommer tilbake og finner alle fellene fulle av rotter. Det er ei tønne med vann han har gravd ned i jorda der det er en rottesti og det har falt over hundre rotter nedi. Han bestemmer seg for å likevel å tenke på pengene og må da fjerne halene på rottene som bevis til tyskeren. Disse rottene har jo råtnet og er fulle av fluer og flueegg/larver. Koslig å lese om når man spiser tomatsuppe..

Heldigvis varte ikke denne veldig goddt skildrede delen av historien så lenge. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar